søndag 6. mars 2016

Ut med snøen, inn med sommeren!!

Det er dette jeg tenker tilbake på, og drømmer om å få til også denne sommeren, når jeg holder på med jord og frø på planterommet om dagen. Aller helst så håper jeg på å utvide med flere sorter.
Jeg gleder meg veldig til vår og sommer!



Klaser med tomater i drivhuset, som sakte men sikkert blir modne i varmen fra sola.



I fjor fikk jeg bare til 2 sorter, i år har jeg sådd 8!!


Løker er kjøpt inn i år også. Håper årets liljer blir like flotte som disse jeg hadde i fjor, også håper jeg å få til Gladioler.


Kryddertagetes var gøy å få til. Denne gule ble stor og fin, og var veldig populær hos humlene.


Cosmos ble en favoritt i fjor. Hvor har den vært før liksom???
Jeg sådde denne i fjor, i år prøver jeg 3 andre også.


Kjøkkenhagen skal utvides med en pallekarm til, minst. I år blir det en med bare jordbær. Det blir flere typer salat, i tillegg til blomkål, reddiker, gulrot, rødbeter osv....


Det ble masse gulrøtter i fjor.



Akkurat nå ser det slik ut:


Det er langt frem, men så er vi bare i starten av mars også.


I fjor ble det for kaldt for paprikaplantene, i år skal jeg få de til! 3 forskjellige sorter er sådd.
Og bladpar nr 2 er på plass hos flere av plantene. Spennende!
I tillegg til disse tomat- og paprikaplantene, har jeg i dag sådd månedsjordbær og 2 sorter agurk.


Ute har det kommet masse snø den siste uken, men under plantelyset vokser det små spirene. Så med hjelp av disse, og bildene fra sommeren i fjor, har jeg tro på at det blir sommer i år også.
Og denne sommeren skal jeg ta mange flere bilder!

Anne med bloggen; Moseplassen vil gjerne se våre sommerdrømmer, dette er mitt bidrag. Følg linken til bloggene hennes hvis du vil se flere sommerlige innlegg.

♥♥♥

10 kommentarer:

  1. Så mye fint du fikk til i fjor! Gladioler må du prøve, de er ikke vanskelige å få til. Lurt å ta masse bilder når motivene er der, for da har du mye å blogge om når hagen går i vinterdvale ;) Flott innlegg!

    SvarSlett
  2. Kjempeflotte grønskaer!
    Ingenting er som egne grønnsaker. Cosmos er et must hos meg også.Kjøper en ny sort av og til, men samler også frø selv og mange krysser seg så det er et spennende cosmos-hav etterhvert:)

    SvarSlett
  3. Planlegging er viktig, for det setter virkelig fokus på sommeren, både i form av grønnsaker/urter og sommerblomster! Cosmos skal jeg også så, men for øyeblikket er planterommet overfyllt, og jeg vet ikke hvordan jeg skal få plass til flere! Men kommer tid, kommr råd :)
    Herlige sommerdrømmer!

    SvarSlett
  4. Herlige sommerminner! Ja,vi får håpe det går hurtig med snøsmeltingen fremover :)

    SvarSlett
  5. Flotte sommerdrømbilder og flotte nye frøplanter da :-) de så kraftige og vekstvillige ut. Nå får vi virkelig håpe at vinteren snart slipper taket, på tide med litt sol og vårfølelse. Ha en fin uke :-)

    SvarSlett
  6. Ja er det ikke deilig å drømme om sommeren og alle de gode grønnsakene etc. vi skal dyrke :) 8 tomatsorter burde bli bra! Jeg får klare meg med 3. I år skal vi også lage pallekarmer, og har planer om gulrøtter og div. Det blir ikke så mye, men moro å forsøke.

    SvarSlett
  7. Så fina sommarbilder du har, härligt med egna tomater och grönsaker. En skön känsla att kunna plocka egenodlat. Vi har också en del snö kvar, men snart blir det bart därute.
    Ha det fint!
    Marika

    SvarSlett
  8. Flotte bilde, med flotte blomstrar og ein imponerande kjøkkenhage og grønnsaker! So flink du er med kjøkkenhagen din. Det er utruleg godt med tomatar frå hagen! Eg er helding som får ein del grønnsaker frå andre, og sysslar med litt sjølv. Spennande tider no når frø vert til plantar! Helsing Kristine

    SvarSlett
  9. Stemmer i med deg! Eneste vårtegn her, er spirene som kommer i såpottene :) Mange sorter tomater har spirt, og lølvemunnene må straks prikles.

    SvarSlett
  10. Det så ut som en smashing sommer 💚
    Kjempekoselig å få et lite gjennsyn med den, takk for at du tok utfordringen! Ha en herlig helg :D

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å kommentere. Det setter jeg stor pris på♥