søndag 10. januar 2016

Islyktuke

Som veldig mange andre, har også jeg kastet meg med på islyktuke! Så kjekt å bruke kuldegradene til noe positivt! Dere har sikkert sett mange islykter rundt omkring på blogger, instagram og facebook de siste dagen, og her har dere mine:


Dette var skikkelig gøy, og ikke vanskelig i det hele tatt! Men jeg skulle nok vært litt nøyere for flere av de fikk en liten "topp" i midten av bunnen slik at lyset skled ut til kanten. Denne kunne jeg nok fått vekk med varmt vann, men pytt! Det ble jo fint likevel:)


Jeg hadde en eføy som var skikkelig sliten så jeg klipte av grenene og ga de nytt liv i denne lyslykten. Den ble jeg veldig fornøyd med og det beste av alt, det var ikke vanskelig i det hele tatt!
Hvis du vil prøve så anbefaler jeg deg å ta en titt på dette blogginnlegget til Mariann, der gir hun en god forklaring.


Her har det snødd masse i hele dag så alle lyktene fikk et fint snødryss på seg. Skikkelig vinterstemning:)





Drivhuset i vinterdrakt. Det føles litt lenge til våren nå...


Jeg måtte ut å ta noen bilder etter det ble mørkt også.








To av islyktene laget jeg i bøtter, de andre laget jeg ved hjelp av ballonger. Slik så det ut på verandaen min lørdag kveld. Moro!


Flinke Anne med bloggen Moseplassen har satt i gang en islyktkonkurranse, og der skal jeg delta med islyktene mine ved å tagge instagrambildene mine med #moseplassen. Bli med du også!
På bloggen til Anne finner du også mange tips og triks for å få til fine islykter, absolutt verdt en titt!

♥♥♥

5 kommentarer:

  1. Kjempefine. Islykter gir en veldig fin vinterstemning. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  2. Hei! Så fine islykter! Lykke til med islyktkonkurranse, det blir spennende! Ha en fin ny uke :)

    SvarSlett
  3. Åh så flotte islykter, og med eføy ble det ekstra lekkert! Jeg prøvde meg på ei islykt med juleserviett i, men det ble plussgrader så plutselig lå bare servietten igjen......He-he! Det er så skiftende vær her på sunnmøre, så foreløpig koser jeg meg og nyter synet av deres lykter :)

    SvarSlett
  4. Så flotte islykter :-) lilte veldig godt den med eføy, veldig elegant!
    Vakre stemningsfulle bilder, drivhus i snø med islykter foran ser veldig koselig ut!
    Tusen takk for at du linket til bloggen min!
    Ha en fortsatt fin islyktuke :-)

    SvarSlett
  5. Nydelige lykter du har laget LisaM :)
    Og takk for at du anbefaler leserene dine å sjekke ut islyktkonkurransen!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å kommentere. Det setter jeg stor pris på♥