torsdag 10. september 2015

I drivhuset i september

Plantene i drivhuset er både gule og tørre, rett og slett litt forsømte....men de slutter visst ikke å levere! Dette tok jeg inn i dag:


Det ble veldig mange agurker! Jeg har spist så mye agurk denne sommeren, herlig!!
Så det blir nok sådd noen frø med Passandra også neste år, pluss at jeg har lyst til å prøve en sort til. Litt usikker på hvilken, så her er jeg åpen for forslag! Har tenk litt på en type mini agurk...

Tomatene kom veldig sent i gang, men det er kanskje ikke så rart da det var så lite som 6 grader om natten i juni og juli, og kanskje det dobbelte på dagtid... Det ble rett og slett for kaldt i drivhuset.
Vi har vel innsett at det hadde vært lurere å satt det på heller i stedet for å bygge platting... men sånn ble det, og jeg skal prøve igjen til våren. Men når det er sagt, så ble det tomater tilslutt! Mange tomater! Faktisk så mange at jeg ikke rekker å spise de opp.. Så nå lurer jeg på om noen har noen tips til hva jeg kan lage av de? Har tenkt på tomatsaus, men er det noe annet godt jeg burde prøve?

Paprikaplantene da stakkar, hvordan gikk det egentlig med de? Jo, det skal du få høre! De står der de, tre stykker, men de har ikke vokst så mye. Det har dukket opp endel paprikaer men det blir ikke noen størrelse på de og de blir iallefall ikke røde i år..... Det ble nok for kaldt. Og ja, jeg satte de ut for tidlig. Men jeg har lært, og nye frø skal i jorda allerede i januar!

Planer legges og jeg har tenkt å lage et blogginnlegg om de nye plantene jeg skal prøve å så neste år. Man må da vel utvide litt for hvert år, sant??

Det har ikke blitt blogget så mye som jeg hadde sett for meg denne sommeren, mye pga av dårlig vær og sen avling. Det var liksom ikke så mye å fortelle om. Men når jeg ser tilbake på drivhussesongen 2015 så er jeg ganske fornøyd og bittelitt stolt over det jeg har fått til. Dette var jo liksom bare en prøve, men så ble det da ganske vellykket likevel:)

♥♥♥

1 kommentar:

  1. Så flotte tomater og agurker du har fått til i sommer, jeg er så imponert!! Mine egne tomater har ikke rukket å bli så særlig røde enda, jeg var nok alt for forsiktig og satte de ut for sent.... og kanskje ikke grønnsaksdyrking er min sterkeste side.... ;-)
    Synes du har klart deg kjempebra gjennom første sesong, du skal absolutt være stolt av det du har fått til! Jeg gleder meg allerede til å se hva du "tryller fram" neste sommer :-) håper neste sommer blir litt varmere enn årets!
    Lykke til med planleggingen :-) ha en fin helg :-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å kommentere. Det setter jeg stor pris på♥