søndag 27. september 2015

Hjemmelaget tomatsaus

700 gram godt modne tomater har blitt til tomatsaus. 
Det er faktisk første gang jeg lager tomatsaus selv, og da er det jo selvfølgelig ekstra stas å bruke tomater fra drivhuset;)


I tillegg til tomatene brukte jeg 2-3 spiseskjeer oliven olje, 1/2 teskje sukker, frisk oregano og basilikum fra glass. Det ble litt sånn "ta det man har." Smakte til med salt og pepper. Men neste gang skal jeg bruke litt hvitløk for mer smak. Har også fått tips om balsamico.
Det var gøy å prøve, gleder meg til middagen i morgen:)


Måtte skryte litt på snap...;)

I dag har det vært varmt! Jeg har ryddet i drivhuset og hagen, så nå er det meste kastet og potter vasket. Litt godt å rydde opp etter sesongen, men gleder meg allerede til det er tid for å så igjen. Legger planer om dagen og skal snart dele det her inne.

♥♥♥

1 kommentar:

  1. Mmmm, så godt ut!!
    Så masse tomater du har fått det første året i drivhuset, dette lover bra :-)
    Ha en fortsatt fin høstuke

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å kommentere. Det setter jeg stor pris på♥