torsdag 19. mars 2015

Vårlengsel

Magnus lengter etter våren, det gjør jeg også. Men ute er det mye snø enda og i morgen kommer det visst mer... Vi vil ha vår! Da skal vi kjøpe drivhus og vi skal lage blomsterbed. Gleder oss veldig!


Magnus er strikket av 35 gram Viking Sportsragg på pinne 2,5. Genseren er to små rester Merino Extra Fine, tror det er så lite at det ikke gjør utslag på kjøkkenvekta engang.... Buksa er ikke ferdig enda, jeg må kjøpe mer garn. Et kjent problem som dukker opp når man skal bruke restegarn....


Oppskriften på Magnus Hagemus er fra boka til Arne&Carlos; Håndarbeid fra Hagen. En veldig koselig bok som jeg anbefaler altså.


Helt til høyre i bildet skal vi lage blomsterbed. Der har vi noen villroser, og de skal bli en del av et bed er planen. Gleder meg veldig til å ruske opp i det der.


De to siste ukene har jeg tilbragt på sofa`n. Influensa`n herjer i huset så både jeg og gubben ble sykemeldte. Huff så stusselig!
Men nytt hageblad og to nye bøker hjelper litt.


Har ikke sett så mye i bøkene enda, men jeg tror iallefall "Dyrking i pallekarm" er en bok vi vil ha mye nytte av. Jeg har bestilt minst en pallekarn, og gubben har lovt å hjelpe meg med det.
Jeg skal så plukksalat, sukkererter og blomkarse. Også tror jeg at det blir endel blomster. Den blir nok full;)

Ellers så er jeg litt fortvilet med tanke på tomat og agurkplantene. De har det nok altfor mørkt for de har helt sluttet å vokse. Det er nesten så jeg blir på gråten når jeg ser alle andre sine kraftige planter. Mine er tynne som sytråd! Er det for sent å gjøre noe med det nå? Jeg hadde store planer om å fikse et slags vekstlys, men så kom influensa`n i hus og alt stoppet opp. Jeg trenger sårt eksperthjelp!

1 kommentar:

  1. Så fin Magnus ble :-) Skjønner godt at dere lengter etter vår, dere har jo masse snø igjen enda.
    Spennende bøker, tror den pallekarmboka må være midt i blinken til dere.
    Ang. tomatplantene. Jeg tror du skal prøve å så en runde til, ta av lokket med en gang du ser antydning til spirer og la de stå en liten stund uten lokk til du ser at det er tydelige planter. Så setter du dem inn på kjøligere rom og setter opp plantelys ganske så tett over dem. Det er ennå ikke for sent å så tomater! Agurk har jeg ikke peiling på men tenker at det samme gjelder dem også.
    Ha en fin helg og god bedring!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å kommentere. Det setter jeg stor pris på♥