fredag 27. februar 2015

Jeg har sådd....

Ja, jeg har sådd grønnsaker for første gang. Må si dette er veldig spennende og kanskje bittelitt skummelt.... Jeg kan jo egentlig ingenting.... Men men, jeg går for learning by doing;)


Agurk, paprika og tre sorter tomat har jeg sådd så langt. Det er frø igjen i alle posene, så hvis det ikke har kommet noe om et par uker så kan jeg alltids prøve en gang til. Men håper det iallfall blir noe!


Litt usikker var jeg når jeg laget hull og puttet frøene oppi, hvor dypt er egentlig 0,5 cm, 2 cm... Var litt redd det skulle bli for dypt. Men jeg har nå prøvd.


Brettet er fullt så da er det bare å krysse fingrene!


Vakre hekletepper hører virkelig hjemme i hager og drivhus. Og jeg har blitt veldig inspirert i blogger rundt omkring til å gå igang med et eget teppe. Har funnet frem noen farger som jeg tenker kanskje kan passe til hagestolen jeg skal male til våren. Bjørg med bloggen Huset ved fjorden har malt sine i fargen Marikåpe, og det tror jeg jammen jeg har lyst til også. Takk for herlig inspirasjon Bjørg!


Hva tror dere? Kan det passe? Kanskje noen har tips til hvilket teppe jeg skal velge?

1 kommentar:

  1. Så spennende med såing! Helt sikker på at om noen dager så ser du de første spirene.
    Lekre farger du har valgt, dette blir lekkert :-) Spennende å se hvilket teppe du velger.....

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å kommentere. Det setter jeg stor pris på♥